kościół św. Stanisława Biskupa w Subkowach
    ...

Wakacyjna wycieczka do Gdyni 25 sierpnia 2022

Dnia 25 sierpnia udaliśmy się z grupą dzieci do kosmicznego parku rozrywki Air Space w Gdyni. Było super mieliśmy prawie cały park tylko dla siebie. Ćwiczyliśmy ewakuacje z samolotu m.in. poprzez szybkie zjazdy po ślizgawce czy nawet skoki z 3 metrów na poduszkę powietrzną. Dodatkowo ćwiczyliśmy refleks w kapsule treningowej, celność i refleks na strzelnicy; wspinaliśmy się na rakiety kosmiczne, łapaliśmy marsjańskie żyjątka do badań w module treningowym, a także próbowaliśmy zestrzelić meteoryty. Widzieliśmy wahadłowiec na który można było usiąść i odpocząć czy nawet  poskakać na nim. Ścigaliśmy się na międzygwiezdnym torze przeszkód – kto pierwszy czy na kosmicznej dżungli- gdzie mieliśmy przedzierać się przez gąszcza i bagna.  Były też oczywiście mniejsze zjeżdżalnie – orbitalna zjeżdżalnia dla młodszych dzieci, basen z kulkami czy powietrzna trampolina – tzw. galaktyczna trampolina. Dodatkowo pani opowiedziała nam o kosmosie, ustawiliśmy planety po kolei, a także bawiliśmy się w chowanego pomiędzy kosmicznymi atrakcjami.

Wybawieni udaliśmy się do Muzeum Emigracji – Dworca Morskiego skąd odpływały słynne transatlantyki m.in. „Batory” i  „Stefan Batory”. Zwiedziliśmy wystawę  „Przeprowadzka”, a tam największe zainteresowanie wzbudziła „piaskownica z piaskiem kinetycznym”, gdzie dzieci tworzyły piękne budowle. Sprawdziliśmy także skąd pochodzą wybrane artykuły m.in. awokado, ananas i inne owoce. Następnie udaliśmy się na taras widokowy z którego rozciąga się widok na port Marynarki Wojennej na Oksywiu, a także promy Stena Line płynące i powracające ze Szwecji oraz inne jednostki handlowe i pasażerskie.

Kolejnie udaliśmy się na spacer po Gdyni, rozpoczęliśmy go od pomnika – popiersia Eugeniusza Kwiatkowskiego – twórcy koncepcji nowego portu morskiego, który jako minister i wiceminister wspierał budowę Gdyni. Dalej szliśmy w stronę skweru Kościuszki i bulwaru nadmorskiego, gdzie po drodze mijaliśmy m.in. fontanny do której wrzucaliśmy drobne na szczęście, a także statek „ORP Błyskawica” na którym odbywały się „szanty”, statek „Dar Pomorza” czy wycieczkowy „Regina” oraz Akwarium Gdyńskie. Następnie podziwialiśmy zacumowane żaglówki i doszliśmy do miejskiej plaży. Po odpoczynku na piasku udaliśmy się w stronę dworca głównego PKP w Gdyni gdzie w poczekalni i przy kasach biletowych znajdują się piękne marynistyczne freski wykonane mozaiką z 1957 roku, a także restauracja McDonald. Ponieważ był to nasz dzień związany z kosmosem musieliśmy się udać właśnie do tego punktu, gdyż na suficie i ścianach restauracji znajduje się polichromia prof. Juliusza Studnickiego przedstawiające m.in. obiekty astronomiczne. Po zjedzeniu zamówionych dań wsiedliśmy do naszego autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Zmęczeni pełni wrażeń, zdrzemnęliśmy się w autokarze i dojechaliśmy do Subków. Bardzo dziękuję za miło spędzony dzień, a  grupie rodziców  dodatkowo dziękuję za pomoc w opiece nad resztą dzieci.

Zadanie zostało współfinansowane ze środków Urzędu Gminy w Subkowach w ramach naszego projektu „Powrót do normalności”